På mig – Luftig mesh och förbjuden jersey.

Jeansjacka & Meshlinne, Cheap Monday. Jerseyshorts, Acne. Skor, Converse.

Jag besökte Skogskyrkogården för första gången igår. Inspirerade och rofyllt. Eftersom det var min sista semestervardag tog jag mig friheten att gå ut i slappa och sköna kläder, meshlinne och jerseyshorts. Om det är ett så kallat ”stilbrott” att gå i stan med shorts måste det klassas som någon sorts modeterrorism att gå i jerseyshorts. Men även denna gång klarade jag mig ifrån att bli tagen och inspärrad av stilpolisen. *tur*

OT: En sak jag inte riktigt kunnat släppa från besöket på Skogskyrkogården. Muren jag lutar mig mot har en intressant skylt med texten ”Denna mur uppfördes 1923-1932 av arbetslösa i Stockholm”. Eeeh, en fråga bara, hur kan man jobba i nio ÅR med att bygga en mur runt 100 hektar mark och klassas som arbetslös? När jag läser mellan raderna får jag en känsla av att de ”arbetslösa” jobbade under riktigt tråkiga förhållanden, kanske rent av slaviska? Jag vet precis vilka jag ska tänka på under tuffa framtida arbetsdagar. De ”arbetslösa”.

Om Carl Petter Leonard

Modeassistent på STYLEBY. Glad, nöjd.
Det här inlägget postades i Nonsens, dravel, trams, Outfits, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

