Nytt i garderoben – DRKSHDW by Rick Owens Jeans

 

 

Jag håller på lära mig bloggandet och det hör ju till att visa upp vad man köpt när man har en modeblogg. I alla fall när det nya är något exklusivare än ett basplagg från diverse budgetkedja. Självklart hakar jag på. Har om dagen sprang jag över dessa Jeans från DRKSHW by Rick Owens på JUS. Egentligen onödigt dyra men när de verkligen satt som en kung och hade två helt sjukt snygga sömmar vid knäna kunde jag inte låta bli. Det är sällan ett par jeans kan göra en outfit, jeans blir oftast bara en ”utfyllnad” men det känns som just dessa jeans faktiskt kan göra en hel outfit.

Jeansfakta: Riktigt tunt jeanstyg, mjukt, lätt och innött. De är varken selvage, råa eller någon speciell oz på denimtyget. Tyget är inte från japan, byxorna kan absolut inte stå av sig själv. Svettiga jeansnördar skulle fnysa och håna mig bakom ryggen. Jag tillåter dem.

Om Carl Petter Leonard

Modeassistent på STYLEBY. Glad, nöjd.
Det här inlägget postades i Nonsens, dravel, trams, Nytt i garderoben och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

