En modeassistents vardag – Credits

En modeassistents vardag. Vad gör man? Jag åkte till kontoret 07:30 imorse, 10 sidor editorial, 4 sidor beauty och 1 omslag senare var jag hemma, 22:30. Rekord! Alla dagar är dock så tuffa, men det händer. Eftersom jag inte kan, får eller vill visa det vi plåtade fortstätter jag berätta de lite mindre fashionabla delar. Credits, har du tänkt på dem? De små texterna i modejobben/plocken där det står var plaggen på sidan kommer ifrån och kostar. Det är något som också ska göras. Även om vi på STYLEBY hjälps åt är det ofta en syssla som jag tror vi modeassistenter pysslar med. Framför er ser ni en dator, ett textdokument och en följesedel. På följesedeln står det olika plagg, och priser. Sen är det bara att titta vad modellen har på sig,sätta fart och fylla i.

Om Carl Petter Leonard

Modeassistent på STYLEBY. Glad, nöjd.
Det här inlägget postades i Modeassistent, Nonsens, dravel, trams, STYLEBY och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

