Smak från pressdagar – Sci-fi bågar, läder och leopard.

 Back har gjort bågar tillsammans med Hyde’s för sommaren 2013. Älskar dessa Sci-fi goggles. Provade men vågade inte titta hur jag såg ut i dem. Var rädd för att det skulle bli en traumatisk upplevelse.

 Whyred’s damkollektion är bra mycket starkare än de två tidigare. Fin vit skinnjacka.

  Kul att se att de lekt lös med sin klassiska parkas och smällt på med leopardmönster över hela. Den kändes dyr. Saker som känns dyra är bra.

 Hos JUS fick jag se denna skönhet från BLK DNM som också tagit en klassiker till en ny nivå, mc-jackan. Snäppet feminimare än varianten i läder.

   Dagens herrfavorit hittade jag hos JUS. Svart jeansjacka med något typ av animalisk struktur a la krokopard från Silent by Damir Doma.

Det är sällan jag ser plagg som ger mig ett direkt köpsug men denna jacka har gett mig det. Förhoppningsvis har det hunnit svalnat innan plagget är i butik.

För er som inte vet vad pressdagar innebär. När man lånar kläder till plåtning gör man det på ett presskontor som representerar diverse varumärken. På presskontoren finns kommande säsongs kollektion. Nu har presskontoren precis fått in kollektionerna för sommaren 2013 och under pressdagarna håller de öppet hus för verkande i branschen då det är fritt fram att komma förbi, gotta sig i och boka fräscha plagg.

Detta ägnade jag och Columbine delar av förmiddagen till. Under eftermiddagen satt jag bland annat i ett tre timmar långt planeringsmöte med vår härliga STYLEBY-redaktion. Till er som undrar kan jag berätta att det är precis som vanligt. Vi har alla, tjaaa… Vad ska man säga? En hel del att göra.

Om Carl Petter Leonard

Modeassistent på STYLEBY. Glad, nöjd.
Det här inlägget postades i Modeassistent, Nonsens, dravel, trams, STYLEBY och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

